ADELA | Sintetistična srečanja: μneuron
MENTORJA: Staš Vrenko & Gregor Krpič
UDELEŽBA: Prijave so odprte. Prispevek, ki krije del materialnih stroškov izdelave orodja, znaša 20 € in se poravna na mestu. Izdelek ostane v vaši lasti.
Srečanje bo posvečeno spoznavanju z delovanjem umetnih nevronov in nevronskih mrež skozi prizmo analognega računalništva, ki dandanes ponovno postaja aktualno v kontekstu analogne revolucije na področju strojnega učenja.
Izdelali bomo μneuron, ki je obenem nazoren model analogne nevronske mreže in zanimivo orodje za procesiranje zvočnih, logičnih (gates, triggers ipd.) in kontrolnih (CV-) signalov. Instrument μneuron sestavljajo trije analogni nevroni in vmesnik, s katerim lahko uporabnik spreminja njihove vezave (topologije) in ročno vpliva na uglaševanje njihovih uteži.
Instrument sta mentorja srečanj razvila na osnovi enega od pionirskih elektronskih vezij na področju modeliranja bioloških nevronov, t. i. “Harmonovega preliminarnega modela nevrona”, ki izvira iz 60. let prejšnjega stoletja. Računalniške zmogljivosti treh nevronov sicer ne moremo vzporejati z zapletenim delovanjem digitalnih nevronskih mrež, so pa tovrstni fizični modeli izvrstno orodje za poglobljeno spoznavanje z njihovim delovanjem.
Staš Vrenko
Staš Vrenko je umetnik, glasbenik in oblikovalec elektronskih instrumentov. Magistriral je na oddelku za kiparstvo na ALUO v Ljubljani in za magistrsko delo prejel študentsko Prešernovo nagrado. Njegova umetniška praksa združuje različna polja umetnosti, s poudarkom na raziskovanju zvoka, elektronskih medijev in tehnologij, kineticizma, naprednih izdelovalnih tehnologij in performativnosti. V zadnjih letih se je predstavil z več samostojnimi projekti: Izdelave (P74, 2020), Plošča (Kino Šiška, 2019), Zanke v prenosu (osmo/za, 2018), Tehnike posvojitve (P74, 2017) in Veznik (MoTA, 2016). Razstavljal je tudi v okviru festivalov Agora Creative (Grenoble, 2019), Pixxelmusic (2019), MFRU_25 (2019), Kiblix (2017), Svetlobna Gverila (2015 in 2016), in skupinskih razstav: Galerija Vžigalica (2012), Galerija Škuc (2013), v sklopu projekta Liminale na U3| 7. Trienale sodobnih umetnosti v Sloveniji (2013), in drugje.
Gregor Krpič
Gregor Krpič je študiral elektroniko na Fakulteti za elektrotehniko UL. Aktiven je na področju glasbe in izdelovanja avtorskih elektronskih inštrumentov. Od leta 2018 kot tehnološki strokovnjak sodeluje pri razvoju projektov sodobne raziskovalne umetnosti. Do sedaj je sodeloval z umetniki, kot so Mojca Založnik (Mejna nedoločenost, galerija Kapelica, 2019), Staš Vrenko (,ločene vrednosti, osmo/za, 2021), Špela Petrič (Pl'AI, galerija Kapelica, 2020), Zoran Srdić Janežič (Biobot, 2021), Brane Zorman (Duh Dreves | Dotik, zavod Cona, 2021), Tanja Vujinović (MetaVrt Sfera2, 2019) in Januš Aleš Luznar (IctusCordis, 2019).
Kot avtor in podporni sodelavec je sodeloval na različnih festivalih, med drugimi na mednarodnem festivalu umetnosti, znanosti in tehnologije A Dela?, mednarodnem festivalu Svetlobna gverila, mednarodnem festivalu računalniške umetnosti in Noči raziskovalcev. V Zavodu Kersnikova se je leta 2018 priključil projektu Rampa, pri katerem sodeluje pri razvoju in mentoriranju delavnic s področja umetnosti in tehnologije. Od leta 2020 sodeluje tudi z Društvom Ljudmila kot koordinator Sintetističnih srečanj. Sodeloval je tudi z različnimi visokotehnološkimi podjetji kot so Optomotive ltd, Elaphe d.o.o, Extreme d.o.o.