Fotogalerija

Matjaž Rušt

ADELA | Plastične generacije

*
*

Generativno modeliranje za 3D tiskanje

MENTORJA: Blaž Miklavčič & Luka Frelih

UDELEŽBA: Delavnica je brezplačna, priporočeno je osnovno poznavanje tridimenzionalnega oblikovanja ali tiskanja. Za sodelovanje je potrebna predhodna prijava s prijavnim obrazcem.

Generativno ali algoritemsko 3D-modeliranje je tehnika, pri kateri prostorskih oblik ne določamo neposredno, ampak postavimo pravila oz. določimo postopke in parametre oz. podatke, po katerih se generirajo. Tako lahko ustvarimo kompleksne organske oblike ali simuliramo fizikalne, biološke in kemične procese, ki generirajo svojstvene, včasih nepredvidljive strukture. Algoritem in parametre lahko tudi večkrat spremenimo in znova poženemo od začetka, in to brez napora, ki bi ga takšne spremembe terjale pri običajnem procesu modeliranja.

Na delavnici bodo udeleženci spoznali orodja in tehnike generativnega 3D-modeliranja ter preizkusili dve sodobni tehnologiji 3D-tiska: že precej razširjen FDM in novejšo inovacijo, mnogo natančnejši smolni LCD-tiskalnik, ki z uporabo UV-svetlobe strjuje plasti fotopolimera v tekoči obliki.

Za modeliranje bomo uporabili programje, ki omogoča vzpostavitev zaporedij in drevesnih struktur algoritemskih korakov ter spreminjanje njihovih parametrov z vizualnim vmesnikom vozlišč in povezav. Tako bodo tudi ustvarjalci, ki niso vajeni kodiranja v klasičnih tekstovnih programskih jezikih, lahko usvojili in sami uporabili koncepte generativnega in algoritemskega modeliranja, uporabe naključnosti in matematičnega šuma ter fizikalne simulacije.

Udeležencem bosta izkušena mentorja Luka Frelih in Blaž Miklavčič predstavila tudi zgodovinski pregled uporabe generativnih postopkov v sodobni umetnosti in oblikovanju. Po zaključku delavnice bomo ustvarjene modele natisnili, rezultate pa javnosti predstavili na sejmu generativne umetnosti Parameter 1. junija v Kinu Šiška.

Sodelujoči:

Blaž Miklavčič

Blaž Miklavčič je študiral likovno umetnost na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Živi v Amsterdamu (Nizozemska), kjer dela na področju VFX in digitalnih medijev. Osrednji predmet njegovega umetniškega raziskovanja je simulacija organskih in biomorfnih sistemov.

Luka Frelih

Luka Frelih je računalniški programer in umetnik, heker s posebnim zanimanjem za prosto programje in snovalec spletnih strani. Bil je ustanovni član Ljubljanskega laboratorija za digitalne medije Ljudmila in je danes predsednik Društva Ljudmila. Sodeloval je pri veliko projektih, ki povezujejo tehnologijo in umetnost, skrbi pa tudi za Ljudmiline 3D-tiskalnike.

S podporo: