A dela? | Pogovori in predstavitve, 1. del

*

Dogodek je organiziran v okviru mednarodnega festivala umetnosti, znanosti in tehnologije A dela?.

Yannick Hofmann: Inteligentni muzej | Predstavitev

Namen štiri leta trajajočega projekta The Intelligent Museum je implementacija razstavnega koncepta, podprtega z umetno inteligenco (AI), ki je nastal v sodelovanju z Nemškim muzejem v Münchnu (Deutsches Museum München) in inštitutom Fraunhofer Institute for Optronics, Systems Technology and Image Exploitation (IOSB) v Karlsruheju. Cilj projekta je kritična presoja novejših pristopov na področju umetne inteligence (AI). Eksperimentiranje z digitalnimi estetikami in novimi oblikami umetniškega izraza hkrati omogoča nove muzejske izkušnje in nove načine muzejske komunikacije ter mediacije. Muzejski prostor se spremeni v forum, prostor izmenjav izkušenj in kritično zastavljenih debat. Projekt je namenjen realizaciji novih umetniških del, ki temeljijo na računalništvu in umetni inteligenci. Sodelovanje med kulturnim centrom ZKM, Nemškim muzejem in inštitutom IOSB odpira možnosti interpretacije tehnologij, ki segajo onstran tehnologije same, ter možnosti približanja tega polja novim ciljnim skupinam ter hkratnega ustvarjanja nove (muzejske) izkušnje.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ludger Brümmer: Zakaj prostorski zvok? | Predstavitev

Lahko bi našteli več razlogov, zakaj naj se skladatelj pri skladanju in pri predstavitvi kompozicije odloči za uporabo večkanalnega formata z nizom oz. postavitvijo zvočnikov. Del razlogov izhaja iz načina delovanja človeške slušne zaznave, drugi razlogi temeljijo na estetskih odločitvah, spet tretji pa na pragmatičnem dejstvu, da sta tehnologija in programska oprema široko dostopni. Prostorska okolja omogočajo poslušalcu, da v zvočnem materialu zazna perspektivo oz. plastenje v globinskem prostoru. Postavitve niza zvočnikov omogočajo človeški zaznavi, da v kompleksno zgrajeni glasbi zazna več podrobnosti, včasih pa omogočajo celo več »zornih« kotov, tako da lahko poslušalec isto glasbeno delo doživi na več načinov. Nenazadnje pa ustvarjajo potopitveno polje, ki poslušalca popolnoma obda, tako da ta postane del akustične scenografije – to pa intenzivira izkušnjo zvoka in zvočne dinamike. Predstavitev je zastavljena kot uvod v to tematiko, ob tem pa bo osvetlilo kontekst zaznave in pretreslo tehnološke rešitve, ki so nam na tem področju trenutno na voljo.

Produkcija: ZKM Hertz-Lab, osmo/za

Dogodek bo potekal v skladu z navodili in priporočili Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

Sodelujoči:

Yannick Hofmann

Yannick Hofmann živi in ustvarja v mestu Karlsruhe, kjer deluje kot umetnik in kurator. Je namestnik vodje laboratorija Hertz-Lab kulturnega centra ZKM in poučuje na Inštitutu za tehnologijo mesta Karlsruhe (KIT). Z uporabo metod iz t. i. makerske in hekerske scene se skozi svojo konceptualno umetniško prakso pogosto loteva problematik družbenih disrupcij in tehnološke pristranosti. S svojim delom se je predstavil po Evropi, v Rusiji, Severni Ameriki, Jugovzhodni Aziji in Indiji.

Ludger Brümmer

Ludger Brümmer je skladatelj in profesor kompozicije. Od leta 2017 je direktor laboratorija Hertz-Lab, ki deluje v okviru Kulturnega centra za umetnost in medije v Karlsruheju (ZKM). Med letoma 2003 in 2017 je bil vodja bivšega Inštituta za glasbo in akustiko. V svoji glasbi se osredotoča na rabo računalnika kot kompozicijskega orodja na eni in kot orodja za elektronsko produkcijo glasbe na drugi strani.

S podporo: