Fotogalerija

Urša Rahne, Laszlo Juhasz

M S H R: Mrežasti razdelilnik / Mesh Manifold

*

FriForma koncertno sezono pričenja z gostovanjem ameriškega tandema, ki se posvečata oblikovanju orodij, instrumentov in sistemov za avdiovizualno raziskovanje. M S H R se bosta, v ljubljanskem umetniškem produkcijskem, rezidenčnem in kulturnem prostoru Osmo/za, predstavila s projektom Mrežasti razdelilnik (Mesh Manifold).

Tokratna FriFormA\V bo izpeljana v sodelovanju s kolektivom īᗩᑎᔕᗩ

Vstopnina: 10 €

 

MSHR (ZDA)  je umetniški kolektiv, ki gradi in raziskuje kiparske elektronske sisteme. Umetniška praksa kolektiva oziroma dvojca je samopreoblikujoča se entiteta, izražena skozi interaktivne instalacije, virtualno okolje in improvizacije v živo. MSHR sta leta 2011 v Portlandu v Oregonu ustanovila Brenna Murphy in Birch Cooper. Njuno ime MSHR je modularna kratica, zasnovana tako, da se v njej skozi čas ohranijo različne ideje.

Mrežasti razdelilnik je živa zvočno-skulpturalna kompozicija dua MSHR, sestavljena iz množice naprav v kompleksnem in neukrotljivem povratnem sistemu zvoka in svetlobe. Projekt, ki je bil razvit med poletno rezidenco v Santa Cruzu v Kaliforniji, razširja preteklo delo MSHR in predstavlja novo serijo avtonomnih kiparskih "entitet", ki sobivajo na simuliranih in trdnih substratih. Resonančna telesa vsebujejo po meri zgrajena električna vezja s senzorji in ojačevalci, ki oddajajo in se odzivajo na signale, ki valovijo po sistemu. Entitete se pogovarjajo prek teh fizičnih povezav in sodelujejo z nevidno programsko opremo, ki je vpisana po terenu prek različnih programskih jezikov. Kot elementi samega sistema se duo MSHR premika po kiparskem nizu in prilagaja mikroklime valovne oblike, medtem ko modulirata lastne odločitve, kot odgovor na nepredvidljive avdiovizualne rezultate njihove aktivne prisotnosti. Entitete in agenta skupaj tvorijo brbotajoči biom za električni tok, ki goji živahen zbor iz inertnih komponent. Projekt je nastal na podlagi naročila internetne platforme Indexical in The Lab (s podporo Arts Council of Santa Cruz County) in oblikovalske agencije Idea Fab Labs iz Santa Cruza.

Besedilo sta pripravila MSHR in Andrew Smith iz podjetja The Lab / Indexica

 

Brenna Murphy (Edmonds, Washington 1986) je ameriška umetnica iz Portlanda v Oregonu. Diplomirala je na Pacific Northwest College of Art. Leta 2014 je bila na petmesečni ustvarjalni rezidenci v centru Eyebeam Art + Technology v New Yorku. V svoji praksi združuje digitalne in fizične vložke ter psihedelične vizualne oblike s tridimenzionalnimi objekti. Njena dela so pogosto označena kot nekaj nenavadnega, a hkrati znanega, kar je blizu “grozljivi domačnosti.” Brenna Murphy sebe vidi kot mediatorko, ki posreduje med digitalnim in fizičnim. V svoji praksi ne priviligira ne fizičnega ne virtualnega, gre za vzajemnost, saj eno črpa iz drugega. Njena razstava Liquid Vehicle Transmitters (Center za umetnost Yerba Buena, San Francisco, Kalifornija, 2013) je vključevala printe in fizične upodobitve njenih internetnih del, ki so tvorili "interaktivno areno labirintnih skulptur". V sklopu razstave je bilo predstavljeno tudi avdiovizualno delo MSHR (umetniškega kolektiva, ki ga tvori skupaj z Birchem Cooperjem). Njena dela so bila razstavljena na spletu prek New Museum in na skupinskih razstavah, med drugim na razstavi This is what sculpture looks like v galeriji Postmasters v New Yorku. Njeno delo je zbrano v knjigi Domain~Lattice.

Birch Cooper v svojem delu ostaja odprt za različna orodja, pristope in podlage, vendar skoraj vedno vključuje elektronske medije. Pogosto sodeluje, zlasti v kolektivu MSHR, skupaj z Brenno Murphy. Osrednje vozlišče njegovega zanimanja ostaja načrtovanje sistemov žive elektronske glasbe za performanse in instalacije. Njegovo digitalno kiparstvo je stranski produkt sodelovanja in elektronske glasbe, vendar se udejanja samostojno in brez linearne povezave z zvokom. Kiparjenje v računalniku je zatočišče, ki obstaja zunaj razuma. Cooper na svojo umetniško prakso gleda kot na zelo kompleksno povratno zanko - živ organizem, ki potrebuje stalno pozornost. Živi nomadsko, Portland pa mu predstavlja njegov duhovni temelj.

S podporo: